ABD ve İran arasındaki diplomatik müzakerelerin yeni turuna günler kala tansiyon yeniden yükseldi. ABD Başkanı Trump, İran'ın ateşkesi Hürmüz'de 4 kez bozduğunu açıkladı. Tahran bir yük gemisinin, Hürmüz'den geçerken izinsiz bir rota kullandığı için hedef alındığını açıkladı. Kısa süre sonra İran'ın Sirik kentinde patlama sesleri duyuldu. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), Hürmüz Boğazı'ndaki gemi saldırısına karşılık İran'daki kıyı radar ve füze depolarını vurduklarını açıkladı. İran ise ABD'nin saldırılarına misilleme yaptığını belirterek bölgedeki ABD üslerini hedef aldığını duyurdu. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, "Şiddete şiddetle karşılık verilecektir" derken, İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi ise Washington'ı "Ateşkesin ihlali pişmanlık getirecek" sözleriyle tehdit etti.
Bir yanda müzakere diğer yanda çatışma... Önce ABD sonra İran vurdu
ABD Başkanı Trump İran'ı, Hürmüz Boğazı'nda bir yük gemisine düzenlenen saldırının ardından ateşkesi ‘akılsızca ihlal etmekle' suçladı. Ardından ABD ordusu İran hedeflerine saldırılar düzenledi.
Akşam
16