Ana içeriğe geç

Adana'da depremde hasar gören 16 katlı bina dinamit ile yıkıldı: 500 kilogram dinamit kullanıldı

Adana’da Kahramanmaraş merkezli depremlerde ağır hasar alan 16 katlı Çukobirlik hizmet binası, yaklaşık yarım ton dinamit kullanılarak kontrollü şekilde yıkıldı. Yıkım, geniş güvenlik önlemleri altında gerçekleştirildi.

Adana'da depremde hasar gören 16 katlı bina dinamit ile yıkıldı: 500 kilogram dinamit kullanıldı
Haberet
16

Seyhan ilçesi Gökçeler Mahallesi Turhan Cemal Beriker Bulvarı üzerinde bulunan Çukobirlik hizmet binasının yapımına 1978 yılında başlandı. İnşaatı 1980 yılında tamamlanan yapı, uzun yıllar hizmet verdikten sonra depremlerden zarar gördü.

Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yapılan teknik incelemelerde binanın ağır hasar aldığı ve taşıyıcı sisteminde ciddi sorunlar oluştuğu belirlendi. Özellikle 4 kolonun patladığı tespit edilince yapı için yıkım kararı verildi.

KONTROLLÜ YIKIM İÇİN GENİŞ GÜVENLİK ÖNLEMİ ALINDI

Yıkım öncesinde bölgede güvenlik önlemleri en üst seviyeye çıkarıldı. Turhan Cemal Beriker Bulvarı araç ve yaya trafiğine kapatıldı.

DAİMFED Yıkım Komisyonu Başkanı Seyfettin Can, yapılan hazırlık sürecine ilişkin bilgi verdi. Can, binanın riskli durumu nedeniyle kontrollü yıkım kararı alındığını belirtti.

500 KİLOGRAM DİNAMİT KULLANILDI

Yıkım çalışmaları kapsamında binada yaklaşık 2 bin 700 delik açıldı. Bu deliklere yaklaşık 500 kilogram dinamit yerleştirildi.

Hazırlıkların tamamlanmasının ardından kontrollü patlatma gerçekleştirildi. Bina saniyeler içinde tamamen yıkılırken, çevredeki güvenlik önlemleri sayesinde herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı.

YIKIM SANİYELER İÇİNDE TAMAMLANDI

Patlatmanın ardından 16 katlı bina kısa sürede yerle bir oldu. Bölgede bulunan ekipler, sürecin sorunsuz şekilde tamamlandığını bildirdi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler