Ana içeriğe geç

İçişleri Bakanlığı: İki belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı

İçişleri Bakanlığı, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ile Mersin Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut'un görevden uzaklaştırıldığını açıkladı.

İçişleri Bakanlığı: İki belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı
CGTN Türk
16

İçişleri Bakanlığı, İstanbul Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ile Mersin Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut’un yürütülen soruşturmalar kapsamında tutuklanmaları üzerine görevlerinden uzaklaştırıldıklarını açıkladı.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, söz konusu işlemin Anayasa’nın 127’nci maddesi ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi kapsamında “geçici bir tedbir” olarak uygulandığı belirtildi.

Açıklamada, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat’ın “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve rüşvet almak” suçlamalarıyla yürütülen soruşturma kapsamında İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hâkimliği’nin 23.06.2026 tarihli kararıyla tutuklandığı ifade edildi.

Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut’un da aynı suçlamalar kapsamında Silifke Cumhuriyet Başsavcılığı’nın 22.06.2026 tarihli kararıyla tutuklandığı ve bu nedenle görevden uzaklaştırıldığı bildirildi.

İçişleri Bakanlığı, alınan kararların kamu düzeni ve idari işleyişin sağlıklı şekilde yürütülmesi amacı taşıdığını vurguladı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler