Ana içeriğe geç

ABD-İran müzakereleri | Arakçi ve Vance'ten peş peşe açıklamalar

ABD ile İran arasındaki müzakerelerin ilk turu tamamlandı. İran Dışişleri Bakanı Arakçi kısıtlamaların kaldırıldığını, dondurulmuş varlıklarının bir kısmının da serbest bırakıldığını söyledi. ABD Başkan Yardımcısı Vance ise Tahran’ın nükleer denetçilerin ülkeye girişine izin verdiğini açıkladı

ABD-İran müzakereleri | Arakçi ve Vance'ten peş peşe açıklamalar
Artı Gerçek
16

Artı Gerçek- ABD ile İran arasında İsviçre’nin Bürgenstock kasabasında Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğunda yapılan müzakerelerin ilk turu sona erdi.

Teknik görüşmeler ise hafta boyunca devam edecek.

Olumlu geçen müzakerelerin ardından taraflardan peş peşe açıklamalar geldi.

ARAKÇİ: KISITLAMALAR KALDIRILDI, MAL VARLIKLARININ BİR KISMI SERBEST BIRAKILDI

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ABD ile yürütülen müzakerelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Lübnan’daki çatışmaları önleme amacıyla kurulacak çalışma grubunun gerçek bir test olacağını söyleyen Arakçi, "Pakistan-Katar arabuluculuğunda Lübnan savaşını sonlandırmak için ilerleme kaydedildi" ifadelerini kullandı.

Arakçi ayrıca ülkesine uygulanan petrol ihracatına yönelik kısıtlamaların kaldırıldığını ve ablukanın sona erdiğini vurgulayarak, İran'ın dondurulmuş varlıklarının bir kısmının da serbest bırakıldığını duyurdu.

VANCE: İRAN NÜKLEER DENETÇİLERİN ÜLKEYE GİRMESİNİ KABUL ETTİ

ABD Başkan Yardımcısı J.D. Vance ise İran ile yürütülen görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini söyledi.

Vance, Tahran’ın nükleer denetçilerin ülkeye girişine izin vermeyi kabul ettiğini, denetimlere ilişkin görüşmelerin ise bu hafta başlayabileceğini belirtti. (DIŞ HABERLER SERVİSİ)

Kaynağa Git

İlgili Haberler