İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ile Lübnan Meclis Başkanı Nebih Berri, İran-ABD mutabakat zaptı ve Lübnan’daki gelişmelere ilişkin telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Yarı resmi Tesnim Haber Ajansı’na göre iki isim, bölgede yaşanan siyasi ve askeri gelişmeler ile ateşkes süreci üzerine değerlendirmelerde bulundu.
“LÜBNAN’DAKİ GELİŞMELER MUTABAKATIN PARÇASI”
Kalibaf, görüşmede Lübnan’da çatışmaların sona erdirilmesi ve ulusal egemenliğin sağlanmasının, İran ile ABD arasında imzalanan mutabakat zaptının önemli başlıklarından biri olduğunu ifade etti.
Lübnan’da savaşın sona erdirilmesi ve yerlerinden edilen sivillerin evlerine dönmesinin hedeflendiğini belirten Kalibaf, İsrail askerlerinin Lübnan’dan çekilmesi sürecinin de yakından takip edildiğini söyledi.
“İHLAL İDDİALARI GÜNDEME GETİRİLDİ”
Kalibaf ayrıca İranlı müzakere heyetinin, İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırılarını müzakereler sırasında gündeme getirdiğini belirterek, bu saldırıların mutabakat zaptının ilk maddesine aykırı olduğunu vurguladığını aktardı.
Görüşmede, ABD ile Lübnan’daki ateşkesin uygulanmasını denetlemek amacıyla “Çatışma Kontrol Birimi” adlı bir mekanizma kurulmasının kararlaştırıldığı da ifade edildi.
BERRİ: “İSRAİL EGEMENLİĞE ZARAR VERİYOR”
Lübnan Meclis Başkanı Nebih Berri ise İsviçre’de yürütülen sürecin Lübnan’ın çıkarlarına uygun olduğunu ancak İsrail’in ülkenin toprak bütünlüğü ve egemenliğine zarar vermeye çalıştığını söyledi.
Berri ayrıca Lübnan ile İsrail arasındaki çerçeve anlaşmasını “fitne” olarak nitelendirdi.
Taraflar, görüşmenin sonunda “Çatışma Kontrol Birimi”nin en kısa sürede toplanması gerektiği konusunda mutabık kaldı.