ABD'nin Colorado eyaletine bağlı Aurora kentinin Cumhuriyetçi Belediye Başkanı Mike Coffman, aylardır her cuma gecesini kentteki evsizler barınağında geçiriyor.
Amerikan gazetesi New York Post'un haberine göre 71 yaşındaki Coffman, Aurora'daki Aurora Regional Navigation Campus adlı geçici barınma merkezinde geceyi geçirdikten sonra cumartesi sabahları evsizlere kahvaltı servisi de yapıyor.
Belediye başkanı, bu sayede hem evsizlerin karşılaştığı zorlukları daha yakından anlamayı hem de eyaletin evsizlikle mücadele için yılda 481 milyon dolar harcadığı programın işleyişini yerinde gözlemlemeyi amaçladığını belirtti.
'ONLARI BİREY OLARAK GÖRMEYİ ÖĞRENDİM'
Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Coffman, barınakta geçirdiği zamanın evsizlere bakışını değiştirdiğini söyledi.
"Bu deneyim, onların karmaşık ve kendilerine özgü sorunlarını daha iyi anlamamı sağladı. Onlara küçümseyerek ya da hor görerek değil, birey olarak ve şefkatle yaklaşmayı öğrendim" ifadelerini kullanan Coffman, her cuma aynı yerde kalmasının güven oluşturduğunu belirtti.
ÜÇ AŞAMALI DESTEK PROGRAMI
Belediye başkanının haftanın bir gününü evsiz olarak geçirmesine neden olan uygulama, Kasım 2025'te faaliyete geçen ve 600 kişilik kapasiteye sahip geçici barınma merkezinde yürütülüyor.
Söz konusu program evsiz bireylerin acil barınma hizmetinden bağımlılık tedavisi, ruh sağlığı desteği ve meslek eğitimine, ardından da tam zamanlı çalışanlar için geçici konutlara geçmesini amaçlayan üç aşamalı bir sistem üzerine kuruldu.
Coffman, program hedeflediği seviyeye ulaşana ve ülke genelinde örnek gösterilecek bir modele dönüşene kadar her cuma gecesini barınakta geçirmeye devam edeceğini söyledi.
DAHA ÖNCE DE EVSİZ KILIĞINA GİRMİŞ
Coffman, evsizlik sorununu anlamak amacıyla daha önce de tartışma yaratan bir deney yapmıştı.
2021 kışında kimliğini gizleyerek evsiz bir savaş gazisi kılığına giren Coffman, Aurora ve Denver'daki barınaklar ile çadırlarda yedi gün boyunca yaşamış, soğuk hava koşullarında geceyi dışarıda geçirmişti.
Deneyin ardından bunun "çok zor ama son derece etkileyici" olduğunu söyleyen Coffman, evsizliğin büyük ölçüde bir "yaşam tarzı tercihi" olduğunu ve sorunun uyuşturucu kültürüyle bağlantılı olduğunu ifade etmişti.