Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. 𝗧𝗼𝗽𝗹𝗮𝗺 𝟭𝟱 𝗴𝗲𝗺𝗶𝗺𝗶𝘇 𝗴𝘂̈𝘃𝗲𝗻𝗹𝗶 𝘀̧𝗲𝗸𝗶𝗹𝗱𝗲 𝗯𝗼̈𝗹𝗴𝗲𝗱𝗲𝗻 𝗮𝘆𝗿ı𝗹𝗺ı𝘀̧𝘁ı𝗿.
Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemimiz Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmemiştir. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelimiz bulunmaktadır. Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.
https://x.com/a_uraloglu/status/2070525406550044800
Son dakika haberinin detayları gelecek...