Artvin'de İl Özel İdaresi ekipleri, haziran ayına rağmen yüksek kesimlerde etkisini sürdüren kar nedeniyle yayla yollarını ulaşıma açmak için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
İl Özel İdaresi Arhavi Şantiye Şefliği ekipleri, Arhavi ilçesine bağlı 20 yaylanın yolunu ulaşıma açmak amacıyla iş makineleriyle yoğun çalışma yürütüyor. Hayvancılıkla uğraşan besicilerin yaylalara güvenli ulaşımını sağlamak için sürdürülen çalışmalarda, bazı noktalarda yüksekliği 5 metreyi aşan kar kütleleri temizleniyor.
Yaklaşık 2 bin 500 metre rakımlı bölgede zorlu şartlar altında görev yapan ekipler, şimdiye kadar 20 yayladan 10'unun yolunu ulaşıma açmayı başardı.

Kepçe operatörü Emin Kuru, bu yıl karşılaştıkları kar yoğunluğunun meslek hayatındaki en zorlu sezon olduğunu belirterek, 15 yıldır böyle bir tabloyla karşılaşmadığını söyledi.
Yaklaşık 20 gündür yayla yollarında çalışma yürüttüklerini ifade eden Kuru, "Dağlık bölgelerdeki 20 yaylamızın ancak yarısının yolunu açabildik. Karla mücadele çok zor geçiyor. Bazı noktalarda kar kalınlığı oldukça fazla. Rampalarda iş makineleriyle ilerlemekte güçlük çekiyoruz." dedi.

Önceki yıllarda 20 yaylanın yolunu 6-7 günde açabildiklerini dile getiren Kuru, bu yıl ise yaklaşık 20 günlük çalışmaya rağmen yalnızca 10 yaylaya ulaşabildiklerini belirterek, çalışmaların tamamlanması için en az 10-12 güne daha ihtiyaç duyduklarını kaydetti.
İş makinesi operatörü Yakup Güney de mesai gözetmeksizin görev yaptıklarını belirterek, yayla yollarının açılmasının hayvancılıkla uğraşan vatandaşlar açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.

Agara Yaylası yolunda çalışmalarını sürdürdüklerini aktaran Güney, en yakın yerleşim yerine 23 kilometre uzaklıkta bulunduklarını ifade etti. Güney, Agara Yaylası'nın ardından sırasıyla Göle, Noadit, Sırt ve Orta yaylalarının yollarını ulaşıma açmak için çalışmaların devam edeceğini söyledi.