İtalya Futbol Federasyonu’nda yeni başkan belli oldu. İtalya Ulusal Olimpiyat Komitesinin eski başkanlarından Giovanni Malago, FIGC başkanlığına seçildi.
İtalya Milli Futbol Takımı’nın 2026 FIFA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri’nde yaşadığı başarısızlığın ardından Gabriele Gravina’nın istifa etmesi üzerine federasyonda olağanüstü seçimli genel kurul düzenlendi.
Roma’daki bir otelde yapılan genel kurulda, 2013-2025 yılları arasında CONI başkanlığı yapan Giovanni Malago ile 2007-2014 döneminde FIGC başkanlığı görevinde bulunan Giancarlo Abete yarıştı.
MALAGO OYLARIN YÜZDE 68,5’İNİ ALDI
Genel kurulda oyların yüzde 68,5’ini alan 67 yaşındaki Giovanni Malago, İtalya Futbol Federasyonunun yeni başkanı oldu.
Seçimin ardından açıklamalarda bulunan Malago, İtalyan futbolunu yeniden başarılı günlerine taşımak için çalışacağını söyledi.
Malago, kendisine verilen sorumluluktan dolayı heyecan duyduğunu belirterek şu ifadeyi kullandı:
"Her zaman tek bir hedefim oldu: İtalya'yı büyük yapmak."
CONI DÖNEMİNİ HATIRLATTI
Giovanni Malago, CONI başkanlığı dönemindeki çalışmalarına da değindi. Özellikle 2024 Paris Olimpiyatları’nda İtalya Olimpik Takımı’nın en yüksek sayıda madalya kazandığını hatırlatan Malago, 2026 Milano-Cortina Kış Olimpiyatları’nın düzenlenmesindeki rolüne de dikkat çekti.
Malago, açıklamasında şu değerlendirmeyi yaptı:
"Sanırım beni destekleyenler, başardığım şeyin İtalyan Futbol Federasyonu ile tekrarlanabileceğine inanıyorlar."
UEFA’DAN EURO 2032 İÇİN ALTYAPI MESAJI
İtalyan ANSA ajansının haberine göre, FIGC genel kuruluna UEFA Başkan Yardımcısı Armand Duka da katıldı.
Duka, İtalya’nın Türkiye ile birlikte düzenleyeceği EURO 2032’ye dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı:
"EURO 2032 ile İtalya, dünyanın en önemli etkinliklerinden birine ev sahipliği yapacak. Devlet kurumlarına sesleniyorum; gelecek nesiller için kalıcı bir miras bırakmak ve unutulmaz bir turnuva düzenlemek için altyapıya yatırım yapmanın tam zamanı. İtalyan futbolunun bu zorluğun üstesinden başarıyla geleceğine inanıyorum."
İTALYA 2026 DÜNYA KUPASI’NA GİDEMEDİ
“Gök-mavililer” olarak anılan İtalya Milli Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri play-off turu finalinde 31 Mart’ta Bosna Hersek’e deplasmanda penaltı atışları sonucunda elendi.
Bu sonuçla İtalya, ABD, Meksika ve Kanada’nın düzenlediği 2026 Dünya Kupası finallerine katılma hakkı elde edemedi.
İtalya, 2018 ve 2022’nin ardından 2026 Dünya Kupası’na da gidemedi. Yaşanan başarısızlığın ardından İtalya Milli Takımı Teknik Direktörü Gennaro Gattuso ve ekibi ile FIGC Başkanı Gabriele Gravina görevlerinden istifa etmişti.