ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, X hesabından yaptığı açıklamada Küba yönetimini hedef alan yeni yaptırım kararını duyurdu. Rubio, Küba ekonomisinde belirleyici konumda bulunan ve ordunun kontrolünde faaliyet gösteren GAESA ağıyla bağlantılı şirketlerin yaptırım listesine eklendiğini açıkladı.
Rubio: Küba halkının kaynaklarını çalıyorlar
Söz konusu yapının Küba halkının kaynaklarını “çalarak” kendi çıkarları doğrultusunda kullandığını savunan Rubio, “Bugün, GAESA ağının yanı sıra Küba’nın maden ve metal rezervlerini haksız kazanç elde etmek amacıyla sömüren kuruluşları da yaptırım listesine ekledim” dedi. Rubio ayrıca söz konusu şirketlerin ABD aleyhinde propaganda yapmaya devam etmelerine izin vermeyeceklerini belirtti.
pic.twitter.com/zQTF6Gb591
— Marco Rubio (@marcorubio) May 20, 2026
Havana’dan “toplu cezalandırma” tepkisi
Küba’dan karara tepki gecikmedi. Küba Dışişleri Bakanı Bruno Rodriguez, X hesabından yaptığı açıklamada yeni yaptırımları “Küba ekonomisine yönelik kuşatmayı daraltma” girişimi olarak değerlendirdi. Rodriguez, Washington yönetiminin Küba halkına ve halkın yaşam koşullarına yönelik “acımasız saldırganlık” ve “toplu cezalandırma” politikası izlediğini savundu.
Rodriguez: Bu bir suçtur
Kübalı bakan, Küba ekonomisinin beklentilerden daha güçlü ve dirençli olduğunu kanıtladığını belirterek ABD’nin bu nedenle baskıyı artırdığını söyledi. Rodriguez, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’yu hedef alarak, “Bu bireyin dünyanın en büyük gücünün başında körüklediği şey bir suçtur” diye konuştu.