İşgalci İsrail'in eski başbakanlarından Naftali Bennett, İran'a yönelik gizli bir operasyonun detaylarını ilk kez kamuoyuyla paylaştı. Bennett, başbakanlığı döneminde İran'daki muhalif hareketlere destek vermek için on binlerce Starlink uydu alıcısını ülkeye kaçak yollarla sokturdıklarını itiraf etti. Açıklama, İsrail-İran geriliminin yeni bir boyutunu gözler önüne serdi.
BENNETT'TEN İRAN'A GİZLİ STARLİNK OPERASYONU İTİRAFI
Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, başbakanlığı döneminde İran'daki protestoculara destek vermek amacıyla ülkeye kaçak yollarla on binlerce Starlink uydu alıcısı soktuklarını belirtti.
Yahudi Haber Sendikası'nın (JNS) Uluslararası Politika Zirvesi'nde konuşan Bennett, 2021-2022 yıllarındaki başbakanlığı döneminde İran'da internet erişimini ve sosyal medya platformlarının açık kalmasını sağlamak amacıyla sayıları on binlere varan Starlink internet uydu alıcısı satın aldıklarını ve ülkeye kaçak yollarla soktuklarını kaydetti.
SOYKIRIMCI NETANYAHU HÜKÜMETİNE SERT ELEŞTİRİ: 'BASİRETSİZ' SUÇLAMASI
Soykırımcı Binyamin Netanyahu liderliğindeki mevcut hükümeti hedef alan Bennett, "Maalesef mevcut basiretsiz İsrail hükümeti bu çalışmayı durdurdu. Protestolar patlak verdiğinde ise bu altyapı orada hazır değildi." ifadelerini kullandı.
ABD-İsrail'in İran'a yönelik saldırıları sırasında da bazı İran vatandaşları Starlink uydu cihazı bulundurdukları suçlamasıyla gözaltına alınmıştı.
STARLINK NEDİR VE NASIL ÇALIŞIYOR?
Starlink, SpaceX'in, dünyanın yetersiz hizmet alan bölgelerine internet erişimini kolaylaştırmak için yıllardır üzerinde çalıştığı, uzay tabanlı bir sistem olarak biliniyor.
Elon Musk'ın şirketi SpaceX'in yörüngede bulunan 3 bin 200'den fazla Starlink uydusu, dünyanın en uzak yerlerine yüksek hızda ve geniş bantlı internet sağlıyor.

