Ayşegül Kahvecioğlu - Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin MKYK toplantısında kabinede, partide, TBMM’de ve bürokraside görev alan herkesi kapsayacak uyarılarda bulundu. AK Parti MKYK, önceki gün Erdoğan başkanlığında toplandı. 2,5 saat süren toplantıda Erdoğan’ın teşkilâta, kabine üyelerine, milletvekillerine ve bürokrasiye yönelik önemli uyarılarda bulundu, kurmaylarına “Birbirinizle koordineli çalışın” talimatı verdi.
‘Bireysel hareket yok’
Edinilen bilgiye göre, ekip çalışmasının ve birliktelik duygusunun önemine dikkat çeken Erdoğan, partide ya da bürokraside görev alan isimlerin bireysel hareket etmemesi gerektiğini söyledi. “Kabinede, partide, Meclis’te, bürokraside görev verdiğimiz hiç kimse başına buyruk hareket edemez. ‘Her koyun kendi bacağından asılır’ anlayışının bizde yeri yoktur. Her arkadaşımız önce kendini oraya getiren iradeye, sonra da millete karşı sorumludur” dedi.
Tolerans yok
Erdoğan’ın, “Siyaset kurumunun dışlanmasına, icraat makamında olanların siyasetçiyle arasına mesafe koymasına toleransımız olamaz” dedi. Terörsüz Türkiye sürecinin de gündeme geldiği toplantıda Erdoğan’ın, “Biz yakın sürede yasal süreci başlatmak istiyoruz. Bu konuda Cumhur İttifakı olarak hazırlıklarımızı yapıyoruz. Diğer partilerin de desteği olursa iyi olur” mesajını verdiği öğrenildi.
‘Bedelini ödersiniz’
Sahadan gelen her geri bildirime de duyarlı olduklarını vurgulayan Erdoğan, “Kurulumuz, kabinemiz, bürokrasi her kademede birlikte yol yürüdüğümüz arkadaşlarımızdan güçlü bir koordinasyon bekliyorum. Tarafımıza iletilen şikâyetlerin, tespit ettiğimiz eksiklerin üzerine gideceğimizin bilinmesini istiyorum” dedi. Erdoğan, “Yetki sahipleri siyaseti ciddiye alacak; almazlarsa bedelini ödeyecekler. Siyasetçi de yetki sahipleri ile nasıl konuşacağını bilmeli. Herkes işini liyakatle, sadakatle yapacak” dedi.
İki kritik telefon görüşmesi
Erdoğan toplantı sürerken, önemli iki telefon görüşmesi için salondan çıktı. İletişim Başkanlığı önceki gün Erdoğan’ın, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali ez-Zeydi ile görüştüğünü açıklamıştı.
‘Türkiye AB güvenliği için vazgeçilmez’
Aslıhan Altay Karataş -Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Türkiye’ye resmî ziyarette bulunan Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki, baş başa görüşmenin ardından Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde ortak basın toplantısı düzenledi. Erdoğan, şunları söyledi:
YENİ HEDEF 15 MİLYAR DOLAR: Polonya’yla 6 asrı aşan köklü tarihimizden aldığımız güçle iki müttefik ve stratejik ortak olarak her alanda iş birliğini geliştiriyoruz. Görüşmelerimizde ticaretten yatırımlara savunma sanayinden enerji ve beşeri ilişkilere kadar birçok başlıkta fikir alışverişinde bulunduk. 10 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefimize erişmemizin ardından, 15 milyar dolarlık hedef belirledik. Yeni hedefimiz doğrultusunda çalışmaya devam ediyoruz.
İşbirliği vurgusu
PROJELER ARTACAK: Polonya yaklaşık 9 milyar dolarlık tutarındaki projeyle müteahhitlik firmalarımızın en faal olduğu ülkeler arasında yer alıyor. Bu projelerin sayısının daha da artmasını temenni ediyoruz. Polonya’yla potansiyel bir diğer alanı ulaştırma teşkil ediyor. Polonya’nın da desteğiyle stratejik ortak olduğumuz 3 Deniz Girişimi bu konuda önemli bir platform sunuyor. Savunma sanayi de ikili işbirliğimizin öne çıkan gündem maddelerinden biri. Malumunuz bu alanda geçmişte gerek İHA’lar gerek diğer savunma projeleri olsun çok önemli ortaklıklara imza atmıştık. Avrupa’nın güvenlik ve savunma mimarisinde vazgeçilmez yere sahip olan iki NATO müttefiki olarak bu işbirliğimizi güçlendirmek için çalışıyoruz.
NATO’NUN CAYDIRICILIĞININ TAHKİMİ: NATO bağlamındaki gelişmeleri de Sayın Cumhurbaşkanı’yla birlikte değerlendirdik. 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da düzenleyeceğimiz NATO zirvesi kapsamında ittifakın Avrupa sütununun güçlendirilmesi ve caydırıcılığının tahkim edilmesi ortak önceliğimizi oluşturuyor. Bu noktada Avrupalı müttefiklerin daha fazla sorumluluk üstlenmesi gibi transatlantik bağınpekiştirilmesini önemli görüyoruz.
POLONYA’YA DESTEK TEŞEKKÜRÜ: AB İLE KARŞILIKLI FAYDA VE SAYGI
Görüşmelerimizde Türkiye- AB ilişkileriyle güncel bölgesel ve küresel meseleleri de ele aldık. Her vesileyle vurguladığımız üzere AB’yle işbirliğimizi karşılıklı fayda ve saygı
temelinde ilerletme iradesine sahibiz. Bu vesileyle Polonya’nın AB üyelik sürecimize verdiği destek için teşekkür ediyor. Bu desteğin artarak sürmesini diliyorum.