Ana içeriğe geç

Hürmüz ve Basra’da kritik tahliye: 15 Türk gemisi güvenli bölgede

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelerin ilk andan itibaren yakından takip edildiğini belirtti. Bakan Uraloğlu, ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde hareket edildiğini vurgulayarak, 'Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır' dedi. 3 TÜRK SAHİPLİ GEMİ TİCARİ FAALİYETİNİ SÜRDÜRÜYOR Bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin ise Körfez içinde ticari faaliyetlerine devam ettiği için ayrılış talebinde bulunmadığını aktaran Uraloğlu, gemilerdeki Türk personel sayısına ilişkin de bilgi verdi. Uraloğlu açıklamasında, 'Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemimiz Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmemiştir. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelimiz bulunmaktadır. Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz' ifadelerine yer verdi.

Hürmüz ve Basra’da kritik tahliye: 15 Türk gemisi güvenli bölgede
Takvim
Kaynağa Git

İlgili Haberler