Ana içeriğe geç

Bakan Tekin açıkladı: Sınav sistemi değişecek mi?

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, LGS ve YKS kapsamındaki sınav sistemlerinde değişiklik yapılmasının gündemlerinde olmadığını söyledi. Tekin, yeni soruların müfredatın içeriğine göre hazırlanacağını belirtti

Bakan Tekin açıkladı: Sınav sistemi değişecek mi?
Gazete Oksijen
16

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TRT Haber’de gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. LGS ve YKS kapsamındaki sınav sistemlerinde değişiklik yapılmasının gündemlerinde olmadığını söyleyen Tekin, yeni müfredatla birlikte soruların içeriğinde değişiklik olabileceğini belirtti.

Tekin, “5., 6. ve 7. sınıflar başka bir müfredatla yetişiyorlar. Bazı konular müfredatın dışına çıkarılmış olabilir. Bazı konuların yeri değiştirilmiş olabilir. Dolayısıyla eski sorularla yeni sorular artık örtüşmüyor. Sınav sistemiyle ilgili hiçbir değişiklik yok. Yeni sorular müfredatın içeriğine göre değişiklik gösterilecek” dedi.

Okullardaki güvenlik önlemlerine ilişkin de konuşan Tekin, bu alanda yeni adımlar atıldığını söyledi. Güvenlik açısından risk taşıyan okullarda daha önce polis bulunması ve polis araçlarının devriye atması gibi tedbirler alındığını hatırlatan Tekin, “Bu tedbirleri önümüzdeki yıllar daha sıkılaşacak adımlar attık. Okullarımızdaki kamera sistemini KGYS sistemine entegre ediyoruz. Emniyet birimleri kameralar üzerinden izleyebilecek durumlara gelecekler” ifadelerini kullandı.

Her okul için ihtiyaca göre farklı güvenlik uygulamalarının devreye alınacağını belirten Tekin, “Bizim okullarımızın bir kısmı duvarları yüksek, bir kısmı değil. Her okulun şahsına münhasır güvenlik sistemi olacak. Emniyet ile birlikte yürüttüğümüz oyun sitelerindeki davranışları rehberlik desteği mekanizması oluşturulacak” diye konuştu.

Ailelere de çağrıda bulunan Tekin, zorunlu eğitim çağındaki bir öğrencinin zamanının sınırlı bir bölümünü okulda geçirdiğini vurguladı. Tekin, “12 yıllık zorunlu eğitim çağındaki bir çocuğumuz 18 yaşında mezun oluyor. 160 bin saatlik bir ömür yaşıyor, yaklaşık 10 bin saatini okullarda geçiriyor. Ailelere daha büyük bir yük düşüyor. Öğretmenlerimize güvensinler, öğretmenlere öğretmenlik öğretmeye çalışmasınlar. Öğretmenlerimizin çalışma koşulları açısından velilerimiz öğretmenlerimizle iyi bir diyalog kurarlarsa daha iyi bir eğitim dönemi geçirirler” dedi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler