Ana içeriğe geç

Kendi işini yapanlar dikkat: Yeni dönem 1 Temmuz'da başlıyor

TÜRMOB, 2025 yılında cirosu 3 milyon lira ve üzerindeki işletmelerin en geç 1 Temmuz'a kadar e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçmesi gerektiğini duyurdu. Kurala uymayan mükellefleri bekleyen özel usulsüzlük cezalarının ise 2026 yılında 17 milyon liraya kadar ulaşabileceği belirtildi.

Kendi işini yapanlar dikkat: Yeni dönem 1 Temmuz'da başlıyor
Aydınlık
16

Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB), e-Fatura ve e-Arşiv uygulamalarına ilişkin mükellefleri uyardı. Birlik, dijital vergi sistemine geçiş sürecinin kademeli olarak sürdüğünü ve belirlenen ciro sınırlarını aşan işletmeler için e-Fatura kullanımının zorunlu hale geldiğini bildirdi.

E-FATURA İÇİN SON TARİH 1 TEMMUZ

TÜRMOB Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, 2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan mükelleflerin en geç 1 Temmuz'a kadar e-Fatura sistemine geçmeleri gerektiğini belirtti. Yıldız, uygulamanın Gelir İdaresi Başkanlığı'nın düzenlemeleri doğrultusunda sektör ve ciro kriterlerine göre yaygınlaştırıldığını ifade etti.

HANGİ SEKTÖRLERİ KAPSAYACAK?

e-Fatura ve e-Arşiv uygulamasına geçiş zorunluluğu yalnızca ciro kriterine bağlı değil.
Yıldız'ın verdiği bilgilere göre; EPDK lisanslı akaryakıt şirketleri, sigara ve alkol üreticileri ile ithalatçıları, internet satış platformları, internet reklam aracıları, e-ticaret yapan işletmeler, sebze ve meyve ticaretiyle uğraşan komisyoncu ve tüccarlar zorunluluk kapsamında yer alıyor.

Ayrıca SGK ile sözleşmeli hastaneler ve tıp merkezleri, gayrimenkul ve motorlu araç alım-satım veya kiralama faaliyeti yürütenler, Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli oteller, elektrikli araç şarj hizmeti sunan firmalar, maden ruhsatı sahipleri, şeker üreticileri, demir-çelik sektöründeki işletmeler ve gübre takip sistemine kayıtlı mükellefler de sisteme geçmek zorunda bulunuyor.

FATURALAR ELEKTRONİK ORTAMDA ORTAMDA İLETİLECEK

Yıldız, uygulamaya dahil olan mükelleflerin müşterilerine e-Fatura veya e-Arşiv fatura düzenlediğini belirterek, faturaların tamamen elektronik ortamda oluşturulduğunu ifade etti ve şunları ekledi:

"Böylece satıcılar, faturaları tamamen elektronik ortamda ve Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemleri üzerinden müşteriye iletilirken, e-Arşiv faturalar ise müşterinin talebine göre kağıt çıktısı ya da elektronik ortamda iletimi suretiyle, müşteriye iletimi sağlanır."

KAĞIT FATURA DÜZENLEMEYE DEVAM EDENLERE CEZA UYGULANACAK

TÜRMOB Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, zorunluluk kapsamında olduğu halde kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmeler için önemli bir uyarıda bulundu:
"Mükelleflerin dikkat etmesi gereken hususlar var. Zorunluluğu olduğu halde kağıt fatura düzenlenmeye devam edildiğinde, işletmelere Vergi Usul Kanunu'na göre özel usulsüzlük cezaları kesiliyor. Bu cezaların, yıllık üst sınırı 2026 için 17 milyon lira. Fatura bedelinin yüzde 10 oranında özel usulsüzlük cezası, pek çok mükellef için önemli boyuta ulaşabilmektedir."

ZAMANINDA GEÇİŞ YAPMAYANLAR CEZAYLA KARŞILAŞABİLİR

TÜRMOB Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş zorunluluğu bulunan işletmelerin süreci geciktirmemesi gerektiğini vurguladı. Yıldız, yükümlülük kapsamındaki mükelleflerin belirtilen tarihe kadar sisteme dahil olmamalarının idari yaptırımlara yol açabileceğini belirterek, olası cezaların önüne geçmek için işlemlerin zamanında tamamlanmasının önem taşıdığını ifade etti.ü

Kaynağa Git

İlgili Haberler