Kuzey Kore lideri Kim Jong Un, ülkenin füze programını modernize etme ve Güney Kore ile olan güney sınırındaki ateş gücünü artırma hedefinin bir parçası olarak önemli silahların testlerini denetledi. Devlet medyası KCNA Cuma günü bu haberi duyururken Kim'in teftişi Perşembe günü gerçekleştirdiği öğrenildi.
1950-53 Kore Savaşı'nın başlangıcının yıldönümünde gerçekleştirilen testlerde, 240 mm'lik, 24 tüplü çoklu roketatar sisteminin geliştirilmiş bir versiyonu, taktik balistik füzeler ve 155 mm'lik kendinden tahrikli bir obüsün denendiği belirtildi.
Medya haberine göre, geliştirilmiş roketatar, otonom hassas güdüm sistemiyle donatılmış olup, atış menzili 90 kilometreye (56 mil) kadar uzatılmıştır.

KCNA'ya göre, test sonuçlarından memnuniyetini dile getiren Kim, Pyongyang'ın silah programlarında otomasyon, uzun menzilli yetenek ve "ultra hassasiyet" peşinde olduğunu söyledi.
Kim, amacın güney sınırındaki savunma olduğunu belirterek, Güney Kore ile olan sınıra atıfta bulundu. Mayıs ayında Kuzey Kore, modern savaş için tasarlanmış taktik balistik füzeler, topçu roketleri ve yapay zekâ güdümlü hassas seyir füzelerinin bir karışımını test ettiğini açıkladı.
Pyongyang, taktik ve konvansiyonel cephaneliğini istikrarlı bir şekilde geliştiriyor ve Güney Kore sınırına yakın bölgelere silah konuşlandırma sözü veriyor.
Güney Kore Birleşme Bakanlığı, testlerin Kuzey Kore'nin beş yıllık savunma geliştirme planının bir parçası gibi göründüğünü söyledi.