100. Gazi Koşusu'nu "Bay Nalçakan" ile kazanan Halis Karataş, bu zaferin ardından açıklama yaptı. Karataş, "Ben ilkleri başaran bir jokeyim, olmaz denileni oldururum" dedi.
Halis Karataş, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
"Öncelikle bu atmosfere şahitlik eden tüm yarışseverlere şükranlarımı, sevgilerimi sunuyorum.
Ben ilkleri başaran bir jokeyim, olmaz denileni oldururum. Şu anda mutluluğum inanılmaz. 100. yıl olması apayrı bir önem taşıyor. Sadece 2 sene askerliğim dahilinde 36-37 sene boyunca bu koşuya katılmak için canımı bile ortaya koymuşluğum vardır. Bu koşuya katılmak onur olmuştur. Cenab-ı Allah katılmayı nasip etti ve çok şükür kazandım.
Bence yarışın kırılma anı 800'ün orasıydı. Önümdeki at durmuş, yanımdaki at gidemiyordu. Az bir açıklık gördüm ve oradan gittim."