Ana içeriğe geç

İlkay Gündoğan, Türkiye'nin iki maç sonunda Dünya Kupası'na veda etmesini "hayal kırıklığı" olarak nitelendirdi!

Galatasaray'ın Türk asıllı Alman futbolcusu İlkay Gündoğan, Türkiye'nin iki maç sonunda Dünya Kupası'na veda etmesini "hayal kırıklığı" olarak nitelendirdi.

İlkay Gündoğan, Türkiye'nin iki maç sonunda Dünya Kupası'na veda etmesini "hayal kırıklığı" olarak nitelendirdi!
Haber Global
16

Galatasaray'ın Türk asıllı Alman yıldızı İlkay Gündoğan, Türkiye'nin iki maç sonunda Dünya Kupası'na veda etmesini ESPN'E değerlendirdi.

İlkay Gündoğan, Türkiye'nin 24 yıl sonra büyük beklentilerle gittiği Dünya Kupası'nda iki maç sonunda elenmesini "hayal kırıklığı" olarak değerlendirdi.

İlkay Gündoğan, Türk halkının Dünya Kupası'na hasret kaldığını ifade ederek "Türkiye’nin 24 yıl aradan sonra Dünya Kupası’na katılmaya hak kazanmış olması bile, halkın ne kadar istekli olduğunu, ne kadar uzun süre bu anı özlemiş olduğunu ve buna karşılık bu Dünya Kupası için ne kadar heyecanlı olduğunu gösteriyor." dedi.

"BÜYÜK BİR SÜRPRİZ VE BÜYÜK BİR HAYAL KIRIKLIĞI"

Alman futbolcu, Türkiye'nin ikinci maç sonunda elenmesini "hayal kırıklığı" olarak değerlendirirken "Özellikle, ilk birkaç maçta – elbette her Dünya Kupası’nda zorlu rakipler olur – turnuvaya iyi bir başlangıç yapabileceğiniz iki maçta, tek bir gol bile atamayıp her iki maçı da kaybederek elenmek; üstelik en iyi üçüncü sıradaki takımların bile bir kısmının bir sonraki tura yükseldiğini bildiğiniz halde, bu durum – başlangıçta da söylediğim gibi – onlar için büyük bir sürpriz ve büyük bir hayal kırıklığı oldu." dedi.

"YENİ BİR KURAL! FUTBOLCULAR SONUÇLARINA KATLANMAK ZORUNDA"

Almiron'un gördüğü kırmızı kartta uygulanan kural hakkında konuşan İlkay Gündoğan şunları söyledi:

"Dürüst olmak gerekirse, bu kural konusunda hâlâ emin değilim. Hâlâ alışmamız gereken bir şey. Elbette, rakibe karşı saldırgan ya da saygısız bir şekilde konuşuyorsanız, bu durum %100 anlaşılabilir. Ancak ne yazık ki, rakip oyuncuların kendi oyuncularına ne söylediğini asla bilemezsiniz. En azından dışarıdan bakan bizler olarak bunu asla bilemeyeceğiz. Yani, bunun arkasında ne gibi bir niyet vardı bilmiyorum. Ama kurallar uyulmak için vardır. İşte bu kural da bu yüzden konuldu. Dolayısıyla, sonuçta biz dışarıdan ne düşünürsek düşünelim, oyuncu sonuçlarına katlanmak zorundadır."

"TAKIM ARKADAŞIM GÖRSEYDİ ÇOK KIZARDIM AMA..."

"Eğer takım kaptanlığı yaptığınız bir takımda bu kural sayesinde bir oyuncu atılsaydı aynı düşüncelere sahip olur muydunuz" sorusuna yanıt veren İlkay Gündoğan "Dürüst olmak gerekirse, gerçekten çok kızardım. Takım arkadaşı olarak kendimi biraz yalnız hissederdim ama diğer yandan bu çok yeni bir kural olduğu için, bence bir oyuncu olarak buna henüz alışmak gerekiyor. Yani, ben bile oynadığım zamanları ya da kendi maçlarımı hatırladığımda, bunu yaptığımı hatırlıyorum. Geçmişte de yaptım ve bu saygısızlık amacıyla değil, sadece sohbet etmek içindi; çünkü kameraların söylediklerimi yakalamasını istemiyordum. Bazen sadece şaka yapmakla kalmaz, bazen başka şeyler hakkında konuşursun, ama aslında bu kötü bir şey değil. Kariyerim boyunca bunu yaptım ve bence bu, insan doğamızda da biraz var; özellikle başlangıçta bu kuralı unutabiliriz. En azından benim gördüğüm kadarıyla, oyuncunun niyetinin çok kötü olduğu görünmüyordu. Ancak karşı takımdaki Türk oyuncunun tepkisi, belki de farklı bir dilde olabilir. Ama işte sorun da bu, bunu asla bilemeyeceğiz." şeklinde konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler