Ana içeriğe geç

Fransa'da Ebola paniği büyüyor: 5 kişi karantinaya alındı

Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir doktorda Ebola virüsü tespit edildiğini açıkladı. Uçuş sırasında belirti gösteren doktor ve temaslı olduğu düşünülen 5 kişi tedbir amaçlı karantinaya alındı

Fransa'da Ebola paniği büyüyor: 5 kişi karantinaya alındı
Haber3
16

Fransa, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'ndeki (KDC) insani yardım görevinden dönen deneyimli bir doktorda Ebola virüsü tespit edilmesiyle alarma geçti. Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist tarafından yapılan açıklamaya göre, ülkedeki ilk Ebola vakası olan doktor ve uçakta kendisiyle temas ettiği düşünülen 5 yolcu tedbir amacıyla karantinaya alındı.

Uçuş Sırasında Başlayan Belirtiler

Sürecin detaylarını ülke basınıyla paylaşan Bakan Rist, enfekte olan kişinin son derece deneyimli bir sağlık çalışanı olduğunu vurguladı. Açıklamaya göre, doktorun uçağa biniş işlemleri sırasında virüse dair herhangi bir belirtisi bulunmuyordu ve bu aşamada virüs henüz bulaşıcı durumda değildi. Ancak uçuş esnasında şiddetli baş ağrısı şikayeti başlayan doktor, durumun ciddiyetini fark ederek uçuş ekibini ve ilgili otoriteleri anında bilgilendirdi.

Havalimanından Doğrudan 21 Günlük Karantinaya

Uçak Fransa'ya iner inmez havalimanında alınan üst düzey önlemlerle birlikte, doktor özel ekiplerce hastaneye sevk edilerek 21 günlük sıkı bir karantina sürecine alındı. Sağlık Bakanlığı, uçak içindeki oturma düzeni ve temas ihtimallerini detaylı bir şekilde inceledi. Rist'in açıklamalarına göre, uçakta doktora yakın mesafede bulunan ve bulaş riski taşıyan 5 kişi daha tedbir amacıyla karantinaya dahil edildi. Yetkililer, durumun kontrol altında olduğunu ve temaslı takibinin titizlikle yürütüldüğünü bildirdi.

DHA

Kaynağa Git

İlgili Haberler