Ana içeriğe geç

Avrupa bunaltıcı sıcakların etkisinde: 16 kent için kırmızı alarm verildi

Afrika kaynaklı sıcak hava dalgası Avrupa genelinde etkisini artırırken, İtalya'da "kırmızı" alarm verilen kent sayısı 16'ya yükseldi. Roma, Milano ve Floransa gibi turistik merkezlerde sıcaklıklar günlük yaşamı zorlaştırırken, yetkililer vatandaşlara ve turistlere günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmamaları çağrısında bulundu.

Avrupa bunaltıcı sıcakların etkisinde: 16 kent için kırmızı alarm verildi
Ekonomist Dergisi
16

Avrupa, Afrika üzerinden gelen sıcak hava dalgasının etkisi altında kavruluyor. İtalya Sağlık Bakanlığı, aşırı sıcaklar nedeniyle en yüksek risk seviyesi olan "kırmızı" alarm kapsamına alınan kentlerin sayısını artırırken, başta Roma ve Milano olmak üzere birçok şehirde yaşam olumsuz etkilenmeye başladı. Uzmanlar, sıcaklıkların önümüzdeki günlerde de etkisini sürdüreceği uyarısında bulunuyor.

Kırmızı alarm verilen kent sayısı 16'ya çıkıyor

İtalya Sağlık Bakanlığınca, Afrika kaynaklı sıcak hava dalgasının ülke genelinde etkisini artırarak sürdüğü belirtilerek, aşırı sıcaklara maruz kalacak kentlere ilişkin 3 günlük "uyarı" bülteni yayımlandı.

Ülkede dün için 8 kentte "kırmızı" alarm ilan eden Bakanlık, bugünden itibaren 24 Haziran Çarşamba'ya kadar "kırmızı" alarm verilen kent sayısını artırdı.

Buna göre, Bakanlık, bugün başkent Roma, Bologna, Bolzano, Brescia, Floransa, Frosinone, Milano, Perugia, Pescara, Rieti, Torino ve Verona olmak üzere 12 kenti "kırmızı" ile en yüksek risk taşıyan yerler arasına alırken; yarın için "kırmızı" alarm verilen kentlere Ancona, Venedik, Viterbo’yu ekleyerek bu sayıyı 15'e çıkardı.

Bakanlık, 24 Haziran'da da Latina'nın "kırmızı" kategoriye alınan kentlere ekleneceğini ve sayının 16'ya çıkacağını bildirdi.

Yetkililerden kritik saat uyarısı

Sağlık Bakanlığı, sitesinde güneşten korunmaya yönelik bir dizi uyarı ve önlem önerisine yer verirken, "sıcaktan korunabilmek için 11.00-18.00 saatlerinde dışarı çıkılmaması" çağrısını yineledi.

Turistler serinlemek için çeşmelere akın etti

Roma, Milano, Floransa gibi kentlerde, turistlerin güneşten korunmak için şemsiye ve minik el vantilatörleri taşıdıkları ve serinleyebilmek için çeşmelerin önünde sıra oluşturdukları görüldü.

Elektrik şebekeleri zorlanıyor

"Kırmızı" alarm verilen kentlerden Torino'da da geçen hafta sonu boyunca bunaltıcı sıcaklar nedeniyle klima kullanımının arttığı ve bunun da elektrik şebekelerini zorladığı, bazı kesinti ve arızalara sebebiyet verdiği basına yansıdı.

Gündüz dışarı çıkmak imkansız hale geldi

Roma'ya komşu şehir devleti Vatikan’ın merkezi olan Aziz Petrus Meydanı’nı gezmeye gelen Avusturyalı Elena Salanti, "Gerçekten can sıkıcı. Burada 4 günlük bir geziye çıktık ve sadece sabahları ile öğleden sonra dışarı çıkabiliyoruz çünkü gün içinde hava inanılmaz derecede sıcak. Gerçekten çılgınca." ifadesini kullandı.

ABD'li turist Cinthia Salazar da havanın çok sıcak olduğunu belirterek, "Bazen dayanılması gerçekten zor oluyor. Hatta kimi zaman ölecekmişim gibi hissediyorum. Ama genel olarak eğer ara vererek gezerseniz, bol su içerseniz ve aktiviteler arasında gölge bir yer bulabilirseniz, bunun üstesinden gelinebilir diye düşünüyorum." dedi.

Salazar, bu tarihlere seyahatlerini ayarladıklarını, başka seçenekleri olmadığını dile getirerek, "Hava durumunu kontrol edemeyiz. Bu yüzden, yılın bu döneminde buraya gelmenin bir bedeli olarak bunu kabullenmek zorundayız." diye konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler