Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklama ile Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 2026 yılı Mayıs ayına ait kruvaziyer ve yolcu istatistiklerini değerlendirdi. Bakan Uraloğlu, "2026 yılının Ocak-Mayıs döneminde; limanlarımıza gelen kruvaziyer sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 artışla 324'e, kruvaziyer yolcu sayısı da yüzde 3,9 artışla 455 bin 580'e ulaştı" açıklamasında bulundu.
Bakan Uraloğlu rakamlarla paylaştı: Son 14 yılın en yüksek yolcu sayısına ulaştık
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2026 Mayıs ayında kruvaziyer ve yolcu sayısının son 14 yılın en yüksek sayısına ulaştığını söyledi. 2026 yılının ilk 5 ayında Kuşadası Limanı’na 129 kruvaziyer gelirken İzmir Alsancak Limanı’na ise 26 gemi geldi.
Yeniasır
16