Ana içeriğe geç

Üsküp sokaklarında "Sağlık kârdan önce gelir" sesleri

Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'te hava kirliliğine karşı önlem alınması talebiyle gösteri düzenlendi.

Üsküp sokaklarında "Sağlık kârdan önce gelir" sesleri
Bengü Türk
16

Usje Çimento Fabrikasına Dur Girişimi'nin çağrısıyla, meclis binası önünde toplanan vatandaşlar ve aktivistler, çimento fabrikasının çalışma ruhsatının yenilenmesi kararının Avrupa çevre koruma standartlarına uygun şekilde alınmasını talep etti.

Buradan Çevre ve Fiziksel Planlama Bakanlığına yürüyen göstericiler "Eski kurallarla yeni izin olmaz", "Sağlık kârdan önce gelir" ve "Üsküp, sanayinin değil, vatandaşların şehridir" yazılı pankartlar taşıdı.

kuzey-makedonya

Aktivistler daha önce de fabrika karşıtı gösteriler düzenlemişti.

RUHSAT İÇİN YENİ YASA DİKKATE ALINACAK

Fabrika mayıs ayında yetkililerden çalışma ruhsatı almak için başvurmuştu.

Çevre ve Fiziksel Planlama Bakan Muhamet Hoxha ise temmuz ayında konu ile ilgili kamuoyu tartışması düzenleneceğini bildirmişti.

Bakan Hoxha, ruhsatın gelecekte yürürlüğe girmesi beklenen ve daha sıkı çevre standartları öngören yeni yasa dikkate alınarak yenileceğini kaydetmişti.

Fabrika, başkentin havasının kirli olmasının ana unsurları arasında gösteriliyor.

Üsküp, Avrupa ve dünyanın en kirli kentleri arasında sıklıkla üst sıralarda yer alıyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler