Afyonkarahisar'da yaşayan Yahya Avşan, 1985 yılında Şırnak'ın Silopi ilçesinde jandarma er olarak vatani görevini yaptığı sırada geçirdiği kaza sonucu gözünden yaralandı. Görev başında düşmesi sonucu gözüne cisim batan Avşan, tedavi gördükten sonra 1986 yılında terhis edildi.
Terhisinin ardından kamu kurumunda görev yapmaya başlayan Avşan, uzun yıllar boyunca yaşadığı sağlık sorununa rağmen gazilik başvurusunda bulunmadı.
DERNEK SÜRECİ BAŞLATTI
Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şubesi tarafından geçen yıl Avşan'ın durumuna ilişkin çalışma başlatıldı. Yapılan başvurular ve yürütülen yasal sürecin ardından Avşan'ın gazilik talebi kabul edildi.
Böylece Yahya Avşan, askerlik görevini tamamladıktan 41 yıl sonra resmen gazi unvanını aldı ve gazilik haklarından yararlanmaya başladı.
"41 YIL SONRA AİLEMİZE KATILDI"
Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı, Avşan'ın yıllardır tek gözüyle yaşamını sürdürdüğünü belirterek şunları söyledi:
- Yahya Avşan, 1986 yılından bugüne kadar tek gözüyle yaşadı. Devlet kurumunda göreve başladığı için gazi işlemleri yapıp yapmamakta kararsız kalmış ve müracaat etmemişti. Geçen zaman içerisinde kendisiyle tanıştık.
- Geçen yıl müracaatlarımızı yaptık ve bu hafta itibarıyla devletimiz tarafından gazilik hakları teslim edilmeye başlandı. 41 yıl sonra camiamıza, ailemize katıldı. İnşallah uzun yıllar gazi olarak yaşar, bu şerefli unvanı çocuklarına ve torunlarına miras bırakır.