Ana içeriğe geç

Dünya Kupası sevinciyle binlerce kişi saraya yürüdü: 'Kralı uyandıracağız'

Norveç Milli Takımı'nın Dünya Kupası'nda son 32 turuna yükselmesi Norveç'i sokağa döktü. Senegal'i 3-2 deviren takımın zaferini kutlayan taraftarlar, sabahın köründe Oslo'nun göbeğinden Kraliyet Sarayı'na yürüdü.

Dünya Kupası sevinciyle binlerce kişi saraya yürüdü: 'Kralı uyandıracağız'
Nefes Gazetesi
16

Norveç Milli Futbol Takımı'nın Dünya Kupası'nda son 32 turuna adını yazdırması, salı günü sabaha karşı tüm ülkede coşkulu bir kutlamaya dönüştü.

Senegal karşısında alınan 3-2'lik galibiyetin ardından sevinçten çılgına dönen binlerce taraftar, Oslo sokaklarını doldurarak 89 yaşındaki Kral V. Harald'ın sarayına akın etti.

I Grubu'ndaki ikinci maçında rakibini nefes kesen bir mücadelenin sonunda geçen Norveç, turnuvada bir üst tura çıkmayı garantiledi.

Karşılaşmanın Türkiye saatiyle 05.00 (yerel saatle 04.00) sularında tamamlanmış olması taraftarların hevesini kırmadı.

OSLO AYAĞA KALKTI

Günün normal bir mesai günü olması da kutlamaların önüne geçemedi.

Futbol coşkusu kısa sürede başkentin her köşesine yayıldı. Meydanlar ve caddeler sevinç gösterisi yapan kalabalıklarla doldu.

Taraftarların bir bölümü, ana caddeden kraliyet konutuna doğru topluca yürüyüşe geçti. Kalabalık bu sırada "Kralı uyandıracağız" tezahüratları yaptı.

Dünya Kupası sevinciyle binlerce kişi saraya yürüdü: 'Kralı uyandıracağız' - Resim : 1

Saray meydanına ulaşan yüzlerce kişi ise yere oturarak ünlü "Vikings kürek çekme" kutlamasını gerçekleştirdi.

SARAYDAN TEK CÜMLELİK AÇIKLAMA

Norveç Kraliyet Sarayı, Kral ile Kraliçe Sonja'nın kutlamalar nedeniyle uyanıp uyanmadığına ya da hükümdarın maçı baştan sona izleyip izlemediğine dair herhangi bir bilgi paylaşmadı.

Saraydan yapılan tek açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Kraliyet Ailesi, erkek milli takımının dün geceki galibiyetinden dolayı ülkenin geri kalanıyla birlikte büyük bir sevinç yaşamaktadır."

Kaynağa Git

İlgili Haberler