Ana içeriğe geç

Bakırköy'de toplu balık ölümleri

İstanbul Bakırköy'deki Çırpıcı Deresi'nde İSKİ'nin yürüttüğü ıslah çalışmaları sırasında denizle bağlantının kesilmesi sonucu su seviyesi düştü ve yüzlerce balık telef oldu. Çevreye yayılan kötü koku vatandaşları isyan ettirirken AFAD ve ilgili ekipler sudan numune alarak inceleme başlattı.

Bakırköy'de toplu balık ölümleri
Nefes Gazetesi
16

İstanbul Bakırköy'de Kennedy Caddesi'ndeki Taş İskele'nin yanında bulunan Çırpıcı Deresi'nde İSKİ ekipleri tarafından yürütülen çalışmaların ardından su seviyesinin düştüğü ve balıkların bu nedenle öldüğü öne sürüldü. Çevredekilerin ihbarı üzerine bölgeye gelen ekipler, ölü balıkların bulunduğu alanda inceleme başlattı.

AFAD ekipleri de sudan numune alarak analiz çalışması başlattı. Derede sürdürülen ıslah çalışmaları nedeniyle denizle bağlantının kesildiği ve suyun çekilmesi sonucu balıkların öldüğü iddia edilirken, hava sıcaklıklarının yükselmesiyle oluşan kötü koku çevrede yaşayanları rahatsız etti. Balık ölümlerinin kesin nedeninin, alınan numunelerin analiz sonuçlarının ardından belirleneceği öğrenildi. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte sorunun giderilmesinin planlandığı belirtildi.

Bakırköy'de toplu balık ölümleri - Resim : 1

'HER YER PİS KOKUYOR'

Sahilde yürüyüşe gelen Tayfun Kızılkaya, "Burayı kapatmışlar her yer pis kokuyor, balıklar da ölmüş. Burası insanların oturacağı yerdi, pis kokuyor. Balıkların hepsi ölmüş. Burada hala kepçe çalışıyor. Burasıyla ilgilenecek bir yetkili yok mu? Varsa gelsin ilgilenilsin bizim insanlarımız da rahat etsin. Pis kokuda gitsin, balıklar da ölmesin. Onlar da canlı sonuçta" ifadelerini kullandı.

'BALIKLAR OKSİJENSİZ KALDI'

Bölgede yaşayan Oğuzhan Kuyumcu, "Burayı göl haline çevirdiler her hangi bir yerden su gelmiyor. Daha önceleri ıslah edilip Yedikule’den verilmişti suyu. Şimdi burası göl oldu, haliyle oksijensiz kaldı balıklar. Oksijensizi kalınca da balıklar malumu balık ölümleri gerçekleşti burada, her hangi bir zehirlenme değil kimyasal değil sadece balıkları buraya hapsettikleri için balıklar öldü. Burada yapılan bir yanlış var, yukarıdan aşağıya gelinseydi su tahliyesi balıklar tahliye edilseydi sonradan baraj seti çekilirdi. Çalışan arkadaşlar iddia ediyor burası besleniyor diye ama burası beslenseydi şurası şimdi kadar taşardı yani taşmadığı içinde balıklar burada hapsoldular ve öldüler" dedi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler