Emeklinin geçim derdi büyüyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) enflasyon verilerine göre Temmuz 2026 döneminde en düşük emekli aylığında 3 bin 500, 3 bin 600 liralık artış bekleniyor.
Maaşları 6 aylık dönemde enflasyon oranında artan SSK ve Bağ-Kur emeklileri için 5 ay sonunda kesinleşen oran yüzde 16.60 oldu. Haziran enflasyonu ile birlikte bu oranın yüzde 17 ile 18 arasında değişmesi bekleniyor.
EL UZATMIYORLAR
Emekliler böyle bir artışın dertlerine deva olmayacağı görüşünde birleşiyor. Vatandaşlar, seyyanen zam olmadıkça emekliyi hiçbir şeyin kurtarmayacağını belirterek, “Yüzde 18 ile o iş olmaz” görüşünü dile getirdi.
Şişli Mecidiyeköy Meydanı’nda konuşan bir emekli, “Enflasyon farkında oluşacak zam neye yeterli olacak ki? Kiralar çok korkunç. Emekliye elini uzatanın elini, dilini uzatanın da dilini kesiyorlar... Anormal bir durum yani. Bir tek emekliler için de değil, çalışanlar için de hayat zor. O çalışan gençler asgari ücretle mücadele veriyorlar. Ben 73 yaşındayım; bugün geldim yarın gideceğim. Ama benim arkamdan gelen kuşaklar için yaşam mücadelesi çok ağır. Ülkenin bu durumundan çok utanıyorum. Hiç böylesini görmedim. Bu yaşıma kadar çok iktidar gördüm, çok pahalılık da gördüm. Sana yağı kuyrukları, tüp kuyrukları gördüm ama böylesini hiç görmedim. Yazın ortasında yediğimiz domates bile pahalı. Onu da çürükler içinden seçiyorsun. Yaşlılık gerçekten çok zor” diyerek sitemini dile getirdi. Bir başka emekli ise “Emeklilerle oyun oynanıyor, dalga geçiliyor” diye konuştu.
OY VERDİK BÖYLE OLDU
Başka bir emekli de, “Emekliler bu iktidara oy vermeseydi böyle olmazdı. İki dişimi çektirdim, sigorta hastanesine gittim rezillik. Emekli maaşı en az 50 bin lira olmalı” ifadelerini kullandı. Seyyanen zam yapılması şart
Şişli Mecidiyeköy Meydanı’nda konuşan bir emekli, “Seyyanen zam olmadıktan sonra hiçbir şey kurtarmaz. Emeklilerle oyun oynanıyor, dalga geçiliyor. Emekliler perişan halde. İnsanlar kirasını veremiyor. Bu insanlar yiyip içmeyecek mi, hiç mi bir yere gitmeyecek?” diye konuştu.
UMUDUMUZ YOK
Başka bir emekli de “Hiç de umudumuz yok. Emeklileri bitirdiler. Köyümüze gidemiyoruz, torunumuza bir harçlık veremiyoruz, canımızın çektiği bir kafeye oturamıyoruz. Meclis’teki hiç birinin de emeklilerin arkasında duracağını görmüyoruz. Arkamızda kimse de yok zaten” diye konuştu. Bir diğer emekli ise, “Yazık günah. Halkın açken nasıl vicdanınız rahat ediyor?” diye sordu.