Ana içeriğe geç

Suriye geçici hükümeti bir grup esiri daha serbest bıraktı

Suriye geçici hükümeti, Suriye Demokratik Güçleri ile 29 Ocak’ta varılan mutabakat kapsamında bir grup esiri daha serbest bıraktı. Serbest bırakılan esirlerden Diyar Hisên Mehmûd ile Hesen Newaf Kamişlo’da çiçeklerle karşılandı

Suriye geçici hükümeti bir grup esiri daha serbest bıraktı
Artı Gerçek
16

Artı Gerçek- Suriye geçici hükümeti ile Suriye Demokratik Güçleri (DSG) arasında 29 Ocak Anlaşması kapsamında esir takası sürüyor.

Suriye geçici hükümeti, bir grup SDG'liyi daha serbest bıraktı.

Tam olarak kaç esirin serbest bırakıldığı henüz taraflarca açıklanmadı.

KAMİŞLO’DA ÇİÇEKLERLE KARŞILANDILAR

Hawar Haber Ajansı (ANHA) esir grubunun dün serbest bırakıldığını ve esirlerden Diyar Hisên Mehmûd ile Hesen Newaf’ın Kamişlo’ya ulaştığını bildirdi.

Mehmûd ve Newaf'ın çiçeklerle karşılandığı belirtildi.

29 OCAK ANLAŞMASI VE ESİR TAKASI

SDG ile geçici Suriye hükümeti arasında 29 Ocak’ta varılan anlaşmanın kritik maddelerinden biri de esir takasıydı.

Geçici Suriye hükümetinin elinde sivil ve savaşçılardan oluşan binden fazla esir bulunduğu belirtiliyordu.

Mart ayının ilk haftasında Şam hükümeti tarafından 59 kişi serbest bırakılmıştı. Esir takasının ilk aşaması ise 10 Mart’ta gerçekleşmişti; bu aşamada geçici Şam hükümeti tarafından esir tutulan 100 kişi ile SDG'nin elindeki 100 kişi karşılıklı serbest bırakılmıştı.

19 Mart’ta gerçekleşen ikinci aşamada, geçici hükümet elinde bulunan 300 esir, SDG’nin elindeki 300 kişi karşılığında serbest bırakılmıştı.

11 Nisan’da gerçekleşen üçüncü aşamada ise, geçici hükümetin elindeki 400 esir ile SDG tarafından tutulan 91 kişi, takas edilmişti.

8 Mayıs’ta ise geçici hükümetin elindeki 232 serbest bırakıldı.

En son 25 Mayıs’ta yapılan takasla 88 esir serbest kalmış, şimdiye kadar serbest bırakılan esirlerin sayısı 1120 olarak kayıtlara geçmişti.

1 Haziran’da esir tutulan 28 YPJ'li serbest bırakılmıştı. (DIŞ HABERLER SERVİSİ)

Kaynağa Git

İlgili Haberler